Spółka Glosel stawia na eko marketing? Pomaga ratować pszczoły i buduje miejskie ule

Spółka Glosel stawia na eko marketing? Pomaga ratować pszczoły i buduje miejskie ule

Coraz więcej firm zauważa problemy ekologiczne i pragnie wspierać środowisko, stawiając na eko marketing. Marka Bee.pl, która należy do spółki Glosel zwróciła szczególną uwagę na fakt, że maleje populacja pszczół.

Ekologiczne podejście do naszej codzienności to zadanie nie tylko dla ekologów. Na szczęście coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że to nasze działania jako społeczeństwa mają ogromne znaczenie w ochronie środowiska.
Jednym z najbardziej palących problemów jest drastycznie malejąca populacja pszczół. Właśnie na to uwagę zwróciła marka Bee.pl, która wchodzi w skład białostockiej spółki Glosel.

Eko marketing – spółka Glosel ustawiła 3 ule na dachu swojej siedziby

Spółka Glosel, właściciel takich marek, jak TaniaKsiazka.pl i Bee.pl, od dawna promuje ekologiczne podejście do życia, a tym razem, z okazji 3. urodzin Bee.pl postanowiła wesprzeć działania mające na celu zwiększenie populacji pszczół.
W tym celu ustawiła na dachu swojej białostockiej siedziby 3 ule sygnowane swoimi brandami.

ule na dachach siedziby spółki Glosel 2
Fot.: Mat. prasowe

Ule na dachach

Rozwój miast już od kilku lat powoduje problemy z populacją pszczół, która ulega zmniejszeniu, ale teraz dodatkowo alarmujący jest fakt, jak mocno się zmniejsza ilość zielonych obszarów. Rozwiązaniem tej sytuacji jest m.in. tworzenie pasiek na dachach budynków. Ten sposób sprawdził się już m.in. w Londynie, Paryżu, jak również w Warszawie. Teraz dzięki spółce Glosel czas na Białystok.

Populacja białostockich pszczół jest dla nas niezwykle ważna, stąd decyzja, że 3. urodziny sklepu staną się świętem pszczół. Postanowiliśmy stworzyć dla nich miejskie schronienie, tym samym wspierając zwiększenie populacji. W ulach mieszka aktualnie ok. 30-40 tys. pszczół rasy Krainka Prima, ale w sezonie dom znajdzie w nich nawet 70 tys. osobników. Pszczoły pochodzą z jednej z podlaskich pasiek, a opiekę nad nimi sprawuje zaprzyjaźniony pszczelarz. Pierwszy miód zbierzemy w przyszłym roku, nie będziemy go jednak sprzedawać. Planujemy obdarowywać nim naszych stałych klientów, kontrahentów czy gości biura, a część zbiorów być może przekażemy też na cele charytatywne. To nie koniec naszej przygody z pszczołami – na wiosnę zorganizujemy akcję budowania domków dla dzikich owadów zapylających – informuje Anna Wodzyńska-Szklanko, Brand Manager sklepu Bee.pl.

Marka Bee.pl nie spoczęła jednak jedynie na stworzeniu pasieki. O pszczoły zadbano również na wsi Radule, położonej 30 km od Białegostoku, gdzie założono łąkę kwietną, która stanowi doskonałe źródło pożywienia pszczół.

Pszczoły potrzebują pomocy nie tylko w mieście – również na obszarach wiejskich coraz częściej łąki zastępują trawniki, które nie tworzą tak korzystnych warunków do życia owadów. Warto podkreślić, że łąki kwietne to nie tylko źródło pożywienia dla pszczół, ale też miejsce schronienia i rozmnażania. Naszą łąkę wysialiśmy na powierzchni ok. 10 arów, ale można je tworzyć również w przydomowych ogródkach, do czego wszystkich zachęcamy – dodaje Anna Wodzyńska ze sklepu internetowego Bee.pl.

Dlaczego warto promować takie działania w ramach eko marketingu? Mało kto sobie zdaje sprawę z faktu, jak wiele do naszego ekosystemu wnoszą pszczoły. To właśnie one zapewniają produkcję 1/3 żywności na całym świecie. Jak podaje gov.pl, szacuje się, że jeśli pszczoły wymrą, to ludzie wyginą 4 lata po nich!
Spółka Glosel swoimi działaniami chce więc zwrócić uwagę na ten problem i zainspirować inne firmy do podobnych działań.

 


Źródło zdjęcia głównego: Mat. prasowe

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI

💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska

Starszy redaktor projektów specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze