fbpx

Unilever ogłasza zmiany w kierownictwie wykonawczym działu marketingu

Firma zmienia podejście do stanowiska szefa marketingu. W ramach rozwoju innowacyjności i zwiększenia nacisku na działania w przestrzeni cyfrowej, Unilever tworzy stanowisko dyrektora ds. digitalu i marketingu. Stanowisko to obejmie Conny Braams, weteranka koncernu.

Zmiana warty

Conny Braams, pełniąca obowiązki wiceprezesa wykonawczego w Unilever Middle Europe oraz szefowej koncernu w krajach Beneluxu, od stycznia 2020 roku przejmie pieczę nad działami marketingu i digitalu. Zastąpi Keitha Weeda, dyrektora marketingu, który przeszedł na emeryturę na początku tego roku.

Braams współpracuje z Unilever od 19 lat. Karierę w firmie rozpoczęła w 2000 roku jako dyrektor oddziału biznesowego. Następnie, cztery lata później, przejęła funkcję wiceszefa europejskiego oddziału komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju. Ostatecznie, po sześcioletnim sprawowaniu funkcji starszego wiceszefa na region Azji, Afryki i Bliskiego Wschodu od 2010 roku, przeniosła się z powrotem na rynek europejski.

– Conny Braams jest jednym z naszych najlepszych i utalentowanych liderów, a także bardzo skutecznym motorem zmian. Jako naszego nowego dyrektora ds. digitalu i marketingu, jej doświadczenie będzie miało kluczowe znaczenie dla przekształcenia Unilever w przyszłościową, w pełni zdigitalizowaną organizację, będącą liderem marketingu konsumenckiego – mówi Alan Jope, CEO Unilever.

Nowa szefowa będzie odpowiedzialna za walkę z nieprzejrzystymi praktykami rynkowymi i kontrolą łańcucha zakupu mediów cyforwych. Pod skrzydła Braams trafi aż 400 marek Unilevera.

Rozwój marketingu cyfrowego

Kiedy Weed, dotychczasowy dyrektor marketingu, postanowił odejść na emeryturę po 35 latach pracy dla koncernu, Unilever postanowiło zmodernizować jego dotychczasowe stanowisko. Firma zwróciła uwagę, jak wielką wagę przykłada się obecnie na rozwój komunikacji digitalowej i postanowili dołączyć pieczę nad tą gałęzią marketingu do stanowiska CMO. Alan Jope dobrze oddał tę zmianę, określeniem dotychczasowego stanowiska mianem “CMO++”.

– Nie będzie to identyczne stanowisko – odetniemy 20% obowiązków i dodamy 20% innych. Nadal będzie to głównie rola dyrektora marketingu, ale zamierzamy dorzucić do niej jeszcze kilka innych rzeczy – tłumaczy Jope.

Rozwój w kierunku marketingu cyfrowego wydaje się bardzo dobrym krokiem, na który decyduje się coraz więcej dużych firm. Ekspansja na tym polu nie jest jednak łatwa, więc Unilever, z Conny Braams na czele, będzie musiał się postarać, aby zaistnieć w tak przesyconym treściami środowisku.

 

Autorką artykułu jest Kinga Bielicka.

Źródła: marketingweek.com, wirtualnemedia.pl, unilever.com
Grafika pochodzi z artykułu:
https://www.marketingweek.com/unilever-chief-marketing-digital-officer/