Biuro Facebooka w Polsce tym razem w Gdańsku Oliwie
Biuro Facebooka w Gdańsku

Biuro Facebooka w Polsce – kolejna siedziba giganta tym razem w Gdańsku

Według informacji podanych przez przedstawicieli biurowca Oliva Centre w Gdańsku, to właśnie tam powstało centrum operacyjne Facebooka. Na razie zatrudnienie znalazło tam 80 osób, ale do 2023 jest planowane rozszerzenie zespołu do 500 osób!

Biuro Facebooka w Gdańsku – w czym będzie pomagać?

Oddział Facebooka, który swoją siedzibę ma w Gdańsku, będzie pomagać firmom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie zarówno kampanii promocyjnych, jak i powiązanych aplikacji. Najpierw wsparcie będzie udzielane w języku polskim i rosyjskim, ale przewidziane jest też wprowadzenie takich języków, jak czeski, niemiecki, angielski, węgierski czy rumuński.
Klienci będą mogli korzystać ze wsparcia w zakresie Facebooka, WhatsAppa, Instagrama i Messengera. Firmą zarządzającą biurem będzie Telus International.

Cieszymy się, że jeden z najbardziej znanych brandów konsumenckich na świecie oficjalnie ogłosił współpracę z Telus, i to współpracę nakierowaną na rozwój biznesu, czyli małe i średnie firmy oraz reklamodawców – mówi dyrektor działu komercjalizacji Olivia Centre Maciej Kotarski. – Olivia jest najbardziej prestiżową destynacją dla biznesu w Polsce Północnej, a ze względu na skalę i możliwości wzrostu jest najczęściej wybierana przez największe firmy światowe na lokalizację swoich centrów operacyjnych. Z olbrzymią satysfakcją odbieramy to, że kolejny rezydent Olivii będzie prowadził stąd obsługę całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej – dodaje Kotarski.

Zobaczcie także: Jak się nie zastać w social mediach i sprawić, aby były pomocne w codziennej pracy?

Olivia Business Centr to kompleks biznesowy składający się z 8 budynków, który jednocześnie jest największym kompleksem biurowym w północnej części Polski. Facebook to nie pierwszy gigant, który swoje biuro otworzył właśnie w tym miejscu. Na przestrzeń tam zdecydował się m.in. Amazon, Epam, InfoShare czy Sii.

Ile zarabiają pracownicy Facebooka?

Niedawno Business Insider przedstawił dane o zarobkach w amerykańskich oddziałach Facebooka, których badanie było oparte o wizy pracownicze.
Pomijając pensję zarządu, najlepiej zarabiają pracownicy odpowiedzialni za działania inżynieryjne i marketingowe.
Co ciekawe, zarobki są uzależnione od miejsca siedziby, gdzie wykonywana jest praca. Dla przykładu, analityk danych mieszkający w Kalifornii zarabia 130-159 tys. rocznie, a osoba z Teksasu już 128 tys. dolarów. Z kolei inżynier oprogramowania z Nowego Jorku może liczyć na wynagrodzenie roczne w wysokości 160 tys. dolarów, a jego koledzy z Rhoda Island i Teksasu już 118 tys. dolarów.

Copywriter zarabia ok. 169 tys. dolarów, a menadżer ds. marketingu i produktów w granicach 140 – 220 tys. dolarów rocznie. Pełen przegląd zarobków w Facebooku znajdziecie na BusinessInsider.com.pl.


Źródło zdjęcia głównego: [email protected] Haney