fbpx
Koniec Facebook Analytics

Koniec Facebook Analyticsa. Skąd taka decyzja i co mamy w zamian?

Według zapowiedzi, wraz z końcem czerwca 2021 roku Facebook zrezygnuje z usługi Facebook Analytics. Wraz z tym, zniknie także narzędzie Audience Insights. Firma tłumaczy tę decyzję konsolidacją narzędzi biznesowych i oferuje ze swojej strony alternatywne rozwiązania.

Facebook Analytics to narzędzie udostępnianie markom oferujące analizę interakcji odbiorców z ich stroną, witryną, ale też z innymi, dowolnymi źródłami. Jak można się domyślić – większość wpływów Facebooka pochodzi właśnie z reklam zamieszczanych na platformie, dlatego rola tego narzędzia miała być niebagatelna zarówno dla użytkowników, ale także dla samej firmy.

Facebook rezygnuje z Facebook Analytics

komunikacie Centrum pomocy dla firm pojawiła się informacja, że Facebook Analytics będzie dostępne do 30 czerwca 2021 roku. Ma to mieć związek z konsolidacją narzędzi biznesowych serwisu społecznościowego. Firma zapewnia jednak, że do tego czasu nadal będzie oferowała dostęp do raportów, możliwość eksportowania wykresów i tabeli oraz przeglądania statystyk na swoim koncie.

W ramach alternatywy, społecznościówka poleca inne narzędzia biznesowe, które mają pomóc w zrozumieniu reklam, obecności i działań na Facebooku oraz Instagramie. A wśród nich:

  • Facebook Business Suite, który umożliwia zarządzanie kontami firmowymi na Facebooku i Instagramie oraz może wyświetlać szczegółowe informacje na temat odbiorców, treści i trendów.
  • Menedżer reklam, który umożliwia przeglądanie, wprowadzanie zmian i wyświetlanie wyników wszystkich kampanii, zestawów reklam i reklam na Facebooku.
  • Menedżer zdarzeń, który może pomóc w skonfigurowaniu narzędzi biznesowych Facebooka, takie jak piksel Facebooka i API konwersji, i zarządzać nimi, a także raportować działania podjęte w Twojej witrynie, aplikacji i sklepie stacjonarnym.

Skąd ta decyzja?

Facebook Analytics światło dzienne ujrzał kilka lat temu i miał posłużyć jako rozwiązanie, którego głównym celem będzie połączenie danych ze strony na Facebooku z danymi pochodzącymi z piksela. Takie rozwiązanie miało pokazać pełną ścieżkę konwersji między tym, co dzieje się na Facebooku i jak wpływa to na ostateczne decyzje zakupowe klientów.

Jak się jednak okazało… Mało kto z tego narzędzia korzysta. Thomas Petit, Konsultant ds. Rozwoju rozwiązań mobilnych twierdzi, że większość użytkowników zdecydowanie bardziej preferuje niezawodne narzędzia do analizy produktów, takie jak Amplitude lub Mixpanel. Jeśli już ktoś używa Facebook Analytics to przeważnie do tego, aby sprawdzić informacje, do których Facebook ma łatwy dostęp, jak na przykład wiek i płeć użytkowników.

Jednak niska popularność Facebook Analyticsa nie jest najnowszym odkryciem, stąd pojawia się pytanie: Dlaczego akurat teraz firma zdecydowała się z niego zrezygnować? Wśród przyczyn wskazuje się również teorię, że serwis społecznościowy chce w ten sposób poradzić sobie z najnowszymi zmianami prywatności w Apple, które przyjdą wraz z iOS 14. Ma być prostsze rozwiązanie niż dostosowywanie usługi do nowego paradygmatu prywatności.


Źródła: facebook.com. Zachęcamy do przeczytania tekstu pt.: Wszystko, co warto wiedzieć o Facebook Ads

Autorem artykułu jest Adam Zamczała.

Źródło zdjęcia ilustrującego wpis: unsplash.com

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska