McDonald’s i Mata. Czy było warto? McDonald’s podzielił się wynikami kampanii z raperem. Jak wyszło?

McDonald’s i Mata. Czy było warto? McDonald’s podzielił się wynikami kampanii z raperem. Jak wyszło?

O współpracy Maty z siecią McDonald’s, którą ogłoszono 18 października było głośno we wszystkich mediach. Wiele osób zastanawiało się, jakie wyniki ona przyniesie. Okazało się, że w pierwszym tygodniu po starcie kampanii „Mata przejmuje Maka” sieć zanotowała trzeci sprzedażowo najlepszy tydzień na przestrzeni istnienia w Polsce. Na dodatek padła także rekordowa ilość odwiedzin aplikacji.

W ramach tej współpracy do sieci restauracji trafiły zestawy Maty o składzie: potrójny cheesburger (Potrójny Ch33sburger), vanilla matcha latte (Matchak Latte), średnie frytki. Z kolei kupon umożliwiający jego zakup znajdował się w aplikacji.

Pierwszy tydzień kampanii był to dla nas trzecim najlepszym tygodniem w historii firmy w Polsce, zarówno pod względem liczby transakcji, jak i osiągniętej wartości sprzedaży. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 60% w stosunku do analogicznego okresu rok temu. To nie jedyny rekord, jaki pobiliśmy dzięki współpracy z najpopularniejszym raperem w Polsce. 18 października, czyli pierwszego dnia startu kampanii „Mata przejmuje Matę” odnotowaliśmy dzienny rekord odwiedzin aplikacji McDonald’s. Do 2 listopada średnia dzienna liczba unikalnych użytkowników była wyższa o 150% (ponad dwukrotnie) w porównaniu do średniej z całego ostatniego miesiąca przed startem kampanii – stwierdził Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu McDonald’s Polska cytowany przez press.pl.

Warto też wspomnieć, że oprócz zestawu, Mata zaprojektował kolekcję ubrań, która wizerunkowo nawiązywała do sieci McDonald’s.

Nie tylko sprzedaż była rekordowa. Również materiały wizualne stworzone na potrzeby kampanii okazały się hitem. Reklama McDonald’s z Matą była najpopularniejszym materiałem reklamowym na YouTube w Polsce w październiku.

Mata zawitał do Maka

Na koniec kampanii, Mata przyszedł do McDonald’s mieszczącego się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z Nowym Światem w Warszawie.

Niezapowiedziana wizyta w lokalu przyciągnęła tłum fanów Młodego Matczaka, którzy skorzystali z okazji, by zrobić sobie zdjęcie z idolem albo otrzymać autograf na kultowych już naklejkach – podała firma.

Jan Mirosław, deputy creative director DDB Warszawa tłumaczył, że był to naturalny ruch uzupełniający kampanię „Mata przejął Maka”.

Jak obliczył dla INNPoland.pl Press-Service Monitoring Mediów, kampania była doskonałym pomysłem, ponieważ zaledwie w dwa dni pojawiło się na ten temat 7,8 tys. publikacji, co przełożyło się na ekwiwalent reklamowy wart 23 mln złotych! Trudno jednak określić, ile zarobił sam Mata.

Co ciekawe, w ramach podobnej współpracy, którą z McDonald’s nawiązał amerykański raper, Travis Scott, gwiazdor zgarnął 20 mln dolarów. On również posiadał swój zestaw oraz wydał merch, w którego składzie znajdowało się aż 60 ciuchów i dodatków.

Co sądzicie o kampanii sieci McDonald’s?


Źródło zdjęcia głównego: Mat. prasowe

źrodło informacji: press.pl

Starszy redaktor projektów specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze