Nowy wygląd sekcji eksploruj na Instagramie już niebawem
Instagram wprowadza nowy wygląd sekcji eksploruj

Nowość na Instagramie!
Sekcja „Eksploruj” zyska nowy układ?

Jeśli jesteście aktywnymi użytkownikami Instagrama, to na pewno kojarzycie sekcję „Eksploruj”. Przechodzicie do niej, klikając lupkę na swoim ekranie. Teraz wyświetlanie tej sekcji może ulec zmianie.

Materiały, które widzicie na Instagramie w sekcji „Eksploruj”, są generowane na podstawie Waszych polubionych postów lub obserwowanych kont. Przewidziane nowości będą dotyczyć sposobu wyświetlania tych treści. Ułatwiona ma być również nawigacja po materiałach.

Czy nowy wygląd sekcji „Eksploruj” ułatwi serwisowi walkę o użytkowników z TikTokiem?

Instagram, który zrzesza użytkowników od 11 lat, ma poważnego konkurenta – TikToka. Jak wynika z danych Ofcomu, we wrześniu 2020 r. w Anglii Instagram stracił na oglądalności w grupie wiekowej 18-24 lata na rzecz m.in. właśnie TikToka czy YouTube. Jednak to medium społecznościowe nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa.

Zobaczcie także: Norwegia mówi stop retuszowi zdjęć w mediach społecznościowych

Instagram testuje nowe rozwiązania w sekcji „Eksploruj”

Platforma nie pozostaje obojętna na statystyki i postanowiła zawalczyć o zaangażowanie użytkowników. Według najnowszych informacji opublikowanych np. na Twitterze Alessandro Paluzzi, Instagram prowadzi testy nowego sposobu wyświetlania treści.

Teraz miałyby się pokazywać na pełnym ekranie, a ich przeglądanie mogłoby się odbywać za pomocą tylko jednego palca.

Czy Instagram tym samym próbuje zawalczyć o większe zaangażowanie społeczności i przebić TikToka? Eksperci twierdzą, że tak. Ta platforma już nie raz udowadniała, że potrafi pokonać konkurencję.

Zobaczcie także: Mark Zuckerberg zbesztany na Facebooku!

Nowy wygląd sekcji eksploruj na Instagramie
Fot.: [email protected] Pavlickova

Niedawno, choć jeszcze nie dla wszystkich, pojawiła się funkcja Instagram Reels, która również przypomina kontent TikToka. To nowy sposób prezentowania i tworzenia treści video o długości do 60 s. Tutaj, podobnie jak na TikToku, mamy do dyspozycji filtry oraz efekty, które pozwalają na stworzenie unikalnych materiałów, ale możemy także zamieścić już gotowe video. Podobnie jak inne materiały, tak i Reels mogą trafić do sekcji „Eksploruj”.

Przypominamy też, że na początku siłą Instagrama były filtry do obróbki graficznej zdjęć. Następnie wprowadzono m.in. Instastories, które stało się ogromną konkurencją dla Snapchata. Pojawiła się też funkcja Instagram Guides, która pozwala na katalogowanie postów o podobnej tematyce, tworząc swego rodzaju blog.

Jak widać, Instagram potrafi szybko reagować na wymagania użytkowników, choć na razie dokładna data wprowadzenia do powszechnego użytku nowości w funkcji „Eksploruj” nie jest znana.


Autorką tekstu jest Agnieszka Pulikowska.

Źródło grafiki ilustrującej wpis: Unsplash

Źródło informacji: Wirtualne Media

Więcej tekstów w tematyce mediów społecznościowych tutaj.

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
NOWA! Praca: Project Manager, Product Owner  https://bit.ly/2Whg3QN
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska