One Shoe Project - nowa akcja platformy zakupowej, aby niepełnosprawni mieli lepszy dostęp do obuwia
One shoe project

Ruszy nowa akcja „One Shoe Project”, aby niepełnosprawni mieli lepszy dostęp do obuwia

Nowa kampania chińskiej platformy zakupowej Tmall stworzonej przez grupę Alibaba, która powstała z myślą o festiwalu zakupów ruszającym już 11 listopada ma na celu umożliwienie osobom niepełnosprawnym, posiadającym jedną nogę zakup jednego buta.

Zauważono, że zakup obuwia w Chinach przez osoby niepełnosprawne do tej pory niektórym sprawiał trudności. Wielu z nich musiało ponosić koszty pełnej pary, podczas gdy tak naprawdę potrzebowały tylko jednego. Skutkowało to z jednej strony niepotrzebnymi wydatkami, jak również marnotrawstwem, ponieważ jeden but zawsze był nieużywany.

W tym roku platforma Tmall, oprócz klasycznej przeceny obuwia o 50% postanowiła również nawiązać współpracę z markami sportowymi, aby zainicjować projekt dla osób niepełnosprawnych z jedną nogą – #theoneshoeproject.
W efekcie współpracy chińskiej platformy e-commerce z markami zostało zaprojektowane pudełko, które mieści jednego buta i uruchomiona zostanie sprzedaż pojedynczych sztuk. Oczywiście cena też została proporcjonalnie obniżona o połowę.

Zobaczcie także: Sprzedaż na Pintereście – platforma rozwija e-commerce

One Shoe Project

Akcja „One Shoe Project” spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem przez media. Co więcej, także marki, które wzięły w nim udział, takie jak ECCO, Reebok czy Skecher spotkały się z uznaniem konsumentów.

Projekt One Shoe to coś więcej niż tylko para butów, które są dzielone i sprzedawane. Nawet jeśli nasza praca związana z łańcuchami dostaw, projektami, zapasami, magazynowaniem i innymi dostosowaniami znacznie wzrośnie, to wszystko jest tego warte – czytamy w wypowiedzi członka zarządu firmy Reebok cytowanej na en.people.cn.

Działania w ramach tego projektu mają długoterminowy potencjał, co jest oczywiste nie tylko dla Tmall, ale również dla marek, które podjęły z nią współpracę. Platforma zamierza rozwijać projekt i wprowadzić do niego jeszcze więcej marek.

Jak oceniacie takie działanie?


Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe