fbpx
reklama w kosmosie

SpaceX Elona Muska
z pierwszym billboardem w… kosmosie!

Nie, to nie jest żart. Elon Musk po raz kolejny zaskakuje swoimi ambitnymi planami, zapowiadając reklamy w kosmosie. A to wszystko dzięki partnerstwu z firmą Geometric Energy Corporation (GEC).

Brzmi fajnie, ale jak ma to wyglądać w rzeczywistości?

Wszystko ma odbyć się w ramach projektu SpaceX, oraz kanadyjskiej firmy Geometric Energy Corporation, który ma być rozwinięciem wcześniejszej koncepcji “Space Art”. Pierwotny projekt zakładał wysłanie na Księżyc satelity (finansowego poprzez Dogecoin) o nazwie DOGE-1 CubeSat. Miałby on zawierać tablice kosmiczne prezentujące “Space Art”, który można by było kupić jako NFT za pomocą Dogecoin. Byłby to pierwszy projekt kosmiczny finansowany za pomocą kryptowalut. Wróćmy jednak do samego projektu billboardu, zasada działania miałaby być wręcz identyczna – możliwość wykupienia przestrzeni reklamowej na tablicach kosmicznych, które znajdą się na satelicie CubeSat i dzięki rakiecie SpaceX Falcon9 zostaną umieszczone w przestrzeni kosmicznej. Cena reklamy miałaby być uzależniona od wielkości, oraz długości emisji i oczywiście będzie bazować na cenie tokenów kryptowalut, które będą gwarantowały konkretną ilość pikseli na CubeSat.

Czy to może się opłacić?

Od razu nasuwa się pytanie, ile dokładnie będzie wynosić koszt tego typu reklamy i czy poza chwytliwym nagłówkiem będzie ona rzeczywiście opłacalna. Na ten moment ani SpaceX, ani GEC nie prezentują takich informacji, lecz biorąc pod uwagę, że billboardy w największych zagranicznych miastach może kosztować nawet 923,000 dolarów za miesiąc, można przypuszczać, że kosmiczna reklama może się sprawdzić.

Melodia przyszłości… Czy na pewno?

Pomysł brzmi bardzo ekstrawagancko i niczym z jakiegoś filmu science-fiction, jednak wcale nie jest taki nierealny. SpaceX wraz z GEC postawiły sobie ambitny cel na zrealizowanie tej wizji już w przyszłym roku, jednak przed obiema firmami stoją przeszkody, bez których projekt nie będzie mógł zostać sfinalizowany. SpaceX musi dopracować kwestie startów oraz możliwości przenoszenia cięższych ładunków, natomiast GEC w dalszym ciągu opracowuje system komunikacji kwantowej, który umożliwiłby natychmiastowe przesyłanie informacji na duże odległości. Bez tych usprawnień realizacja projektu nie będzie możliwa.  

A co Wy myślicie o reklamie w kosmosie? Chcielibyście być widoczni także tam? Bo my tak!

Autorem tekstu jest Paweł Moszkowicz.

Źródło grafiki ilustrującej wpis: Unsplash  


📢 Zapraszamy także do naszych grup:

➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage: ➡ https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna: ➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama: ➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska